عدل الهی- حکمت الهی - معاد

مطالب دیگر:
🔍تمدن هند🔍felezdarmemari🔍دانلود مقاله درمورد پرسش مهر🔍کارت پستال مزیکال ساز با امکانات فوق مدرن🔍عیب یاب فوق حرفه ای خودرو🔍پاورپوینت انواع پله و راه پله🔍پاورپوینت تاسیسات مکانیکی🔍پاورپوینت آشنایی با معماری اسلامی- سبک رازی🔍پاورپوینت مطالعه داربست ها🔍پاورپوینت اصول ایمنی در کارگاه های ساختمانی🔍نقشه اتوکد کاربری اراضی پیشنهادی طرح جامع شهر پردیس🔍نقشه اتوکد کاربری اراضی پیشنهادی طرح تفصیلی شهر پردیس🔍دانلود گزارش کار آزمایشگاه الکترونیک 1 با فرمت ورد🔍پاورپوینت تجزیه و تحلیل درمانگاه عمومی طرح معماری 4🔍پاورپوینت انسان، طبیعت، معماری ( طبیعت، منبع الهام سازه های معماری)🔍پاورپوینت مفهوم و مزایای کوبیاکس🔍پاورپوینت آشنایی با مبانی مرمت بناهای تاریخی- حمام خان🔍پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی- بررسی بام های سبز🔍پاورپوینت انسان، طبیعت، معماری- طراحی پایدار در معماری🔍پاورپوینت مطالعه سیستم های Light Steel Frame
تحقيق عدل الهی, حکمت الهی , معاد|31019540|xhu
در این صفحه از وب سایت برتر با شما هستیم با عدل الهی- حکمت الهی - معاد

تحقیق
متشکل از 12 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت

بخشی از محتوا ::
عدالت و عدل الهی در حیات معقول علی (ع)
این انسان نیرومند كه سر آمد نیرومندان است در محراب عبادت بخاطر شدّت عدالتش شهید شد. این چه «دادگری» است كه این همه انسان را در طول تاریخ جذب خود كرده و در عین حال خود جذب دنیا نشده است دنیا با تمامی ویژگیهایش (آقائی و سروری، نژاد و خویشاوندی و...) او را جذب نكرد، امّا عدالت، او را جذب كرد.
«وَ تَمَّتْ كَلِمَهُٔ رَبِّكَ صِدْقاً وَ عَدْلًا» مشیّت و اراده و عمل پروردگار تو بر مبنای صدق و عدل استوار شده است.
حتما توجّه فرموده‏اید كه این سؤال را تحلیل گران تاریخ و كامجویان و كاموران حیات طبیعی- اگر هم تصریح نكرده باشند- از علی بن ابی طالب پرسیده‏اند كه: «تو در عدالت چه دیده بودی» زیرا رفتار و اندیشه و هدف گیریهای فرزند ابی طالب با الگوها و معیارهای آنان سازگار نیست. و شگفتی و تعجّب آنان در مشاهده سرتاسر زندگی امیر المؤمنین مشهود بوده است.
اینها نباید از علی بن ابی طالب در باره عدالت می‏پرسیدند بلكه باید این را از خود عدالت پرسید. حقیقت این است چنانكه آرمانهای معقول انسانی مفسّر شخصیتهاست، و شخصیّت‏ها مفسّر عظمت آن آرمانها هستند، برای شناخت این معنا كه علّت عشق ورزی امیر المؤمنین چه بود كه در روزگاری كه قدرت، بطور مطلق در دستش بود احساس بی نیازی كرد و بنای طغیانگری نگذاشت و عدالت ورزید این مسئله‏ای است كه بار دیگر انسان شناسان، یا آنان كه می‏خواهند در تاریخ و روش شخصیّتهای سازنده، مسائل مفیدی برای بشر پیدا كنند بدنبال آن هستند.
نوشته و سخن و تألیف در این زمینه‏ها زیاد است. در طول تاریخ، ما با رگبار نظریات گوناگون روبرو هستیم. هر كس از دیدگاه خود در این مسائل اظهار نظر نموده است. به گمان من آنان كه به تفسیر شخصیّتی همچون علی بن ابی طالب دست می‏زنند اگر حقیقت عدالت و اختیار و تحمّل و شكیبائی در برابر حوادث كوبنده تاریخ را ندانند، تفسیر و اظهار نظرشان به چند كلمه، «خوب است» و «عالی است» تمام می‏شود این یك اصلی است كه چرا در باره علی علیه السلام «گفته شده: «قتل فی المحراب لشدّهٔ عدله».
این انسان نیرومند كه سر آمد نیرومندان است